Saturday 28 March 2015

Duphaston


"Negative ya puan. Puan tak mengandung"



Rabu lepas, saya jumpa dr. Tak tahan sangat sebab last month (feb) saya langsung tak period due to stress sangat kot kena tukar tempat kerja, tak period satu hal tau spotting whole month tu buat saya geram. This month langsung tak period jugak dan tanda-tanda nak period pun tak de. Tapi satu yang saya perasan, baru ni ada EWCM. Ngeee.

Jumpa dr, sembang-sembang dan review treatment sebelum ni dan dr ajak untuk TVS. Masa TVS, yang nampak lining dalam rahim 8 mm. Ada telur yang herot-herot. Dr nak bagi Duphaston untuk stimulate period sebab saya sepatutnya start Clomid once period datang. Treatment jadi lambat sebab period huru-hara.

So, untuk confirmkan yang saya tak pregnant, buat blood test jadi takde la saya tertunggu-tunggu saya ni pregnant ke tak even saya memang rasa saya tak pregnant cycle ni. Kalau result negative, boleh start amik Dupaston hari ni. Kalau pregnant pun, boleh amik jugak.

Tapi, dah dapat result hari ni. Ayatnya kat atas nuhhhh. Tapi walaupun dah agak dah tak pregnant, bila dengar ayat negative tu, macam sedih pulak. Hmm.

Dah la diet asyik ke laut. Bersenam tapi makan sedappp je.

Frust dengan diri sendiri kadang tu.

Nak, tapi usaha ciput je.


No comments: