Friday 13 March 2015

Warded


Alkisahnya, awal pagi 12/03/2015 saya tersedar le dari tidur. Niat asal nak pegi tandas je. Lepas pegi tandas tetiba perut memulas. Sakit sangat memulasnya tu. Pegang perut pun sakit sampai tahap nak jalan pun tak boleh. Ape hal pulak ni?

Saya baring atas karpet. Saya menangis sambil panggil suami saya, saya rasa saya panggil slow je tapi nasib baiklah suami saya dengar, terus suami saya datang cepat-cepat tengok saya. Saya kata perut saya sakit sangat, tak tahu kenapa.

Suami cari ubat, tak jumpa pulak dah hihi. Dalam sakit-sakit tu geli hati jugak saya tengok suami nervous cari ubat. Saya kata dalam bakul ubat tu, tak jumpa tak jumpa katanya hihi. Tengah suami cari ubat, saya bangun masuk tandas dan muntah. Habis keluar makanan malam tu. -.-

Suami bagi makan ubat, dalam mamai mamai saya makan je. Lepas tu suami siapkan saya tuk pegi hospital. Satu masalah kawasan umah saya ni, orang block kereta kita. Diorang memang tak angkat handbrake tapi tulah kalau dah berderet yang block jenuh la nak tolak kereta dari hujung. Dah la kite ni sakit perut. Huhuhu. Dalam kereta pun tak boleh duk atas sit, duk bawah sambil tekan perut.

Sampai Pusrawi terus ke kecemasan. Tujuan ke Pusrawi, sebab panel. Check darah and urine. Masuk tandas, diarrhea pulak. Jumpa doc dan doc suspek saya appendix. Saya cakap gak saya ada history gastrik. Then, nurse suruh baring kat katil bahagian rawatan dan cakap yang saya kena admit ward, kena tunggu result dulu.


gambar biasa kita lihat kalau masuk ward, hihi.

Awal pagi tu suami takleh tunggu, so saya duk sorang je la. 


baju tadika kemas, hihi

Saya amik gambar ni dan WhatsApp kat suami, dia tak balas pun. Saya pun ZZZzzzzZZZ. Tengah syok tdo, saya dengar orang bersin. Tahu dah, pandang belakang suami dah ada. Hehehe. Tak kerja la dia semalam teman saya sampai keluar wad.

Saya mintak dengan doc nak keluar semalam jugak sebab saya dah makin okay. Doc pun cakap urine and blood test menunjukkan saya takde apa-apa. Keracunan or appendix. Alhamdulillah. Doc kata maybe period nak datang or angin banyak dalam badan buat saya sakit perut memulas camtu. Haih, tak pasal-pasal masuk wad hihi sebabnya doc suspek appendix. Balik dari hospital, baru saya terfikir. Saya syak gastrik saya makin teruk. Last month pun saya kena, yang tu siap demam panas lagi.

Acidic sangat badan saya ni. Haih. Dengan angin dalam badan yang kacau bilau lagi ni. Jap nak Google, kalau ada saya tepek kat blog.

Daaa. Oh lupa hari ni doc bagi mc jugak. So bersambung la cuti dengan hujung minggu. Walaupun next week cuti sekolah, tapi saya kursus 3 hari. -.- 

Pagi ni still rasa sebu dalam perut. Tak tahu nak buat macam mana so saya bancuh susu kambing dan grill ayam untuk sarapan. :)


No comments: