Friday 3 April 2015

Cerita Gas


Tadi kat sekolah, ada kawan cerita pasal tong gas. Ye la dah masuk bulan GST dah kan. Mama pun ada cakap yang masa dia nak beli gas, orang tu kata 1.04 baru ada gas. Saje la tu simpan stok sebab nak naikkan harga.

Kawan saya duk bercerita la yang dia tukar gas dalam 3-4 bulan sekali sebab bujang dan duduk berdua je. Saya pun pernah la jugak terfikir, yang gas rumah kitorang ni dah masuk 2 tahun kot? Kitorang kahwin pun dah setahun tujuh bulan, suami tinggal kat umah ni sebelum tu lagi.

Hehehe, pernah la saya bagitahu suami, "gas rumah kita ni tak nak habis ke?" Suami kate "kalau nak cepat habis, masaklah tiap-tiap hari yeeeee hikhik" Amboiiiihhh, bukan saya tak masak okay. Kadang suami yang ajak saya makan kat luar. :P

Tapi tu la, lambat jugak gas tu nak habis ye. Kawan saya cakap "berkat la tu kot" Ihik! Berkat la sangat gas oi..

No comments: