Sunday 21 September 2014

Memancing hobi suamiku.

Sejak kahwin tahun lepas, suami ada hobi baru. Tapi kata beliau, dah lama beliau minat memancing cuma tak de geng. Selain dari jadi mat bundle tegar, ni lah hobi beliau seterusnya. Khamis lepas, sebab saya cuti sekolah dan suami pulak cuti hari Jumaat tu, diajaknya saya pegi memancing.

Memancing kat mana?


Kolam Pancing New Vision Sementa. Suami kata, beliau pernah pegi dengan kawan-kawan beliau. Ahak tapi beliau tak tahu jalan, jadi kami Waze aje lah. Dari rumah, Waze bajet dalam sejam ++. Yang tak menahan, mula-mula dibawaknya kitorang sampai ke jalan kilang apekebende entah. Tak baik tau orang yang check in kat sini. Aniaya orang macam kami HAHAHAHAHA. Saya search kali kedua, barulah jumpa tempat yang betul. Mujur la bezanya dalam 4 km je. Kitorang sampai sana dalam pkul 10 macam tu. Suami dah bajet nak pancing sampai ke pagi. Tak tido la saya malam tu.

Sampai sana, makan dulu. Makan kat kedai makan yang ada kat situ je. Sedap dan banyak lak tu. Tak habis, siap tapau untuk makan kemudian. Hehehehe. Dalam 2 jam suami mula memancing,masih takde hasil. Dalam pukul 2 pagi, tetibe joran beliau kasi hint. Dapat la ikan Kaci.

Hahaha. Suke sangat ye bile dapat ikan. Dipendekkan cerita, seronok la jugak teman suami pergi memancing tu. Tapi, dalam pukul 4 saya mintak ngan suami nak tido dalam kete. Kate pukul 5.30 nak bangun teman beliau balik., tapi nanhadoooo. Pukul 6.30 baru kalut bangun. Dah subuh kooootttt.. Lewat dah.

Hari ni pulak, suami ke laut dengan kawan-kawan beliau. Bizi sangat ke sampai tak sempat-sempat aih nak sms saya. Amboi, siap dia. Hehehehe.
 Semoga selamat pergi dan selamat balik hubby baby. Love you. :)


No comments: