Friday 19 September 2014

(8) : Refer ke Dr.N


Tadi jumpa gynae, dia cakap memang result ujian darah 0. Memang confirm tak pregnant. So, bila scan, dah takde sangat darah so doc tanya

"Awak dah berapa lama kahwin?"

"Setahun sebulan doc"

"Means U ada fertility problem, so saya refer kepada Dr.Natasha boleh?"

"Okay.."

So, keluar dari bilik doc, set GL semua. PA Dr.Natasha cakap kalau rawatan kesuburan memang ke sana ke mari. Kadang ke KL Fertility, kadang kat Pusrawi. So, saya hold dulu GL saya tu. Tamat dah la appointment saya dengan gynae saya sekarang ni setelah hampir 6 bulan tak tahu apa punca.

Tadi bila doc scan rahim dan doc ke tepi sikit dan nampak ovari saya. Saya nampak ada biji-biji telur belah kiri saya tu. Ya Allah, entah kenapa saya sedih sangat. Rasa macam diri tak sempurna. Macam mana lah saya nak buang rasa sedih dan terkilan ni.

Lepas tahu hari tu, sampai sekarang saya berfikir mampukah saya hamil satu hari nanti. Permudahkanlah Ya Allah. Mula-mula, saya kena berusaha kuat untuk turunkan berat badan saya.

Caiyok!!



No comments: