Tuesday 9 September 2014

(7) : Blood test


Saya dah habis makan Duphaston beberapa hari yang lalu dan hari ni appointment dengan doc. Masih belum period. Mungkin beberapa hari lagi. Doc scan, 3 minggu lepas rahim menebal 1.5cm, kali ni dah 2cm. Sebab saya buat pregnancy test sebelum makan Duphaston tu -ve, doc suruh buat blood test untuk confirmkan yang saya betul-betul tak pregnant.

"kita buat blood test dulu, kalau lepas ni period takpe biar dia datang. kita takut ni awal pregnancy kalau kita buat ape-ape"

Maybe kalau period tak datang jugak, doc akan bagi ubat turunkan darah. Kali ni just dapat folic acid. Doc pesan, tenangkan diri dan jangan risau. Hmmm. Hehehehe, saya memang selalu risau. Sedih dan sebak tengok ramai kawan-kawan dah pregnant, kahwin lewat daripada saya siap dah bersalin dah. Tapi, mama cakap Inshaallah ade rezeki anak untuk saya. Allah nak bagi saya lambat dari orang lain.

:)

No comments: