Friday 26 December 2014

TTC 4 - Spotting selepas period dan form untuk HSG


Lamanya tak update pasal TTC saya ni kan. Nak menaip pun kekok, nak susun ayat lagilah. Saya balik kampung lama jugak cuti sekolah ni, 2 minggu. Hee. Isnin lepas, jumpa dengan Dr.Natasha sebab sebab saya nak tanya tentang saya spotting selepas period dan decide untuk HSG.

Dr. buat speculum untuk check samada ada discharge atau polips. Dr. kata ada merah-merah je. So lepas tu terus TVS. Masa TVS, Dr kata rahim saya tebal dalam 20mm macam tu. Akhir bulan ni kena buat pregnancy test dulu. Sebelum ni pernah dah rahim saya tebal 20mm. Hmm.. Haih. Jadi saya tak letak la harapan.

Jadi, Dr. dah isikan form untuk HSG. Once period, CD2 dah boleh call buat appointment untuk HSG on CD11 atau CD12. Yang penting, period. Bukan spotting.

Can't wait for HSG!!

No comments: