Friday 9 January 2015

Dup dap dup dap, esok HSG


Since saya dah period 1 Januari lepas, saya call untuk buat HSG pada 10hb. Then email Dr Natasha bagitahu yang saya booked pada CD10 untuk HSG. Dr suruh saya jumpa dia. So saya pilih hari Rabu.

TVS untuk check rahim dan ovari. Sebelah kanan ada telur yang sedang membesar. Semuanya okay dan boleh proceed untuk HSG esok hari. Sebelum ni Dr dah bekalkan saya dengan ubat dan borang. Dr bagi saya Zithromax 4 biji untuk dimakan malam ni. 4 biji sekaligus dan Clebrex untuk sebelum HSG dan 1 biji lagi petang, petang tu makan kalau sakit.

Btw, Dr cadangkan lepas HSG next cycle boleh buat IUI. Saya nak jugak tapi saya nak turunkan berat badan dulu. 5-10% dari berat sekarang. Susahnyaaaaa nak turun berat ni....Ape pun Dr kata, jangan fikir sangat lagi pasal IUI, kita setelkan HSG dulu. :) Result review hari Isnin depan.

Saya akan buat HSG ni kat Pusrawi. Kos dia RM300. Yang ni tak cover la. Huhuhu. Berdebar-debar pulak. Sekarang tengah Google maklumat pasal HSG. Yang penting mental kena bersedia. Wish me luck!!

No comments: