Wednesday 4 June 2014

Salad ayam dan kisah memancing.

 (sumber : peribadi)

Semalam sebelum balik kerja, suami cakap beliau balik lambat sikit sebab nak ke kedai alat memancing. Dalam pukul 6 lebih suami call dan tanya 

"Dah masak ke belum tu?"
"Belum, kenape yunk?"
"Tak payah masaklah, sebabnya saye nak pegi memancing jap lagi"
"Alaaaaa, kenape..Kenapeeee...Tidakkkkkk!!!! Hehehehe, okay la"

So, sebab suami cakap tak payah masak saya sediakan snek ringan ajelah malam semalam. Buat salad ayam dan banjirkan dengan mayo Thousand Island. Sedang saya prepare untuk salad dan goreng ayam, suami datang cakap nak potongkan ayam. Perkara kecil macam tu pun saya boleh terharu. Sejak akhir-akhir ni suami rajin ke dapur tolong saya. Dua hari sebelum, tolong sediakan ayam dan goreng ayam macam Kak Wook, siap tak bagi saya tolong tu. Sebelum ni, buat paste ikan bakar, kerang rebus, ikan cencaru black pepper dan ada lagi yang saya dah lupa hihi. Suami selalu cakap dia serba serbi boleh (perasannyerrrrr Bubub hihihi). Okay la tu kan. Ahaks!

Pagi tadi suami balik, masa tu dah azan Subuh. Saya tengok dalam freezer ada ikan yang sangat besar. Macam ikan patin hari tu besarnya. Dari jari hingga lebih dari siku panjangnya.

(sumber : google)

Aye tujukan gambar kat atas ni khas untuk Bubub. I love you so much Bubub. Semoga Bubub sihat dan gemok macam aye. Muaaaahhhh!! Jangan diet please. Ngeh3.


No comments: