Friday 22 May 2015

Simptom sebelum UPT positif


Lama tak berblog, banyak sangat nak update tapi kekangan masa sebab banyak tido je kikiki menyumbang kepada blog tak berupdate.

Sebelum tu nak cakap, barang-barang Nile tu dah sampai. Semua okay je. Nanti la update.

Kali ni nak cerita simptom saya sebelum positif UPT, atau istilahnya BFP. :)


Untuk ingatkan kembali, last period saya yang betul-betul period adalah pada Januari. Februari spotting sepanjang bulan (blergh), Mac langsung tak period. So, hujung bulan Mac saya jumpa Dr dan buat blood test yang negatif tu serta Dr bekalkan saya Duphaston untuk induce period so next cycle on April saya boleh start Clomid.

Tapi semua berubah lepas saya jumpa Dr on CD4, telur membesar dengan jayanya iaitu 20x22mm dan period stop terus pada CD3. Tangguh Clomid, kena tunggu next cycle.

Cycle yang merubah hidup saya walaupun dalam keadaan period kacau bilau.

5DPO - Tengah bersiap-siap nak keluar, saya tetiba mengah. Nafas tak cukup.
6DPO - Still mengah, cepat penat.
7DPO - Habis mengajar saya akan ambil masa untuk tido selama setengah jam
8DPO - Still tido tengah hari.

Saya memang tak pernah tido siang walau penat macam mana sekalipun. Ini tahap tak boleh nak celik mata. Tepat 1230 mesti kena tido sampai pukul 1 untuk setiap hari bekerja.

9DPO -  Suami demam panas selepas bau perfume saya. Sampai kena drip air.
10DPO - Mengah dan breast rasa lain macam. Kembang semangkuk. Huhu.
11DPO - Mengah. Tak cukup nafas. Breast rasa kembang and tender.
12DPO - Penat
13DPO - Suami demam lagi lepas bau perfume time salam nak pergi kerja.
14DPO - POSITIF!!
15DPO - ClearBlue pregnant 1-2 weeks.


Saya ni selalu sangat meng-Google tanda-tanda awal kehamilan. Kali ni lain sangat tapi saya ada instinct yang cycle ni saya akan berjaya pregnant.


Alhamdulillah..


Tuje la buat masa ni, nanti saya update lagi. InshaAllah.

No comments: