Sunday 24 August 2014

(6) : Duphaston.

Okay, ini entry bertangguh yang terbaru. Lepas ni, jumpa dokor boleh terus taip entry fresh. Jumpa doktor hari Selasa (19.08.2014). Masa tu CD49, still tak period. So, memang tak makanlah lagi Tranexamic Acid yang doktor bagi bulan lepas. Ayat first doktor cakap bila saya cakap tak period lagi:

"Aii, pregnant kot?" Sambil senyum.

"Saya dah buat pregnancy test doktor. -ve je"

"Bila buat tu?"

"Dalam 3 hari lepas"

"Okay, takpe. Kita scan dulu"

Bila scan doktor kate "Eh tebal, hari tu dah tebal kan?"

Saya iyekan saje. Doktor cakap, nak tunggu dalam 3 minggu lagi. So lepas ni setiap minggu saya kena buat pregnancy test untuk pastikan yang saya betul-betul tak hamil. Masuk minggu last sebelum jumpa doktor 9 September nanti, makan Duphaston yang doktor bagi ni. Sebenarnya saya sendiri pun boleh rasa yang saya ni tak pregnant untuk cycle ni.

Saya tak sabar nak period kalau ikut hati ni sebab nak makan ubat tu dan betulkan period saya dulu. Cuma, sampai ke hari ni CD54, saya masih belum period.

Lepas jumpa doktor hari tu saya tak buat pregnancy test lagi sebab nak tunggu minggu depan. Tapi, semalam macam terkejut tergempar sikit. Petang semalam ada brown spotting. Secalit macam tu je. Saya rasa macam period, sebab sebelum ni memang brown macm tu.

Tengok hari ni dah takde. Takpe, tunggu dulu dua tiga hari lagi macam mana.

Untuk masa sekarang, saya amalkan minum pati delima Gulsan. Sedap pulak rasa dia. Kulit rasa lembut dan sihat je.

Nanti ada masa saya taip lagi, nak pegi dapur kacau suami masak. Hehehehe. Kalau suami masak, dia tak bagi saya duk terintai-intai tengok dia.

:)

No comments: