Sunday 17 August 2014

(4) : Period

Temujanji seterusnya, saya period. Akhirnya, tapi keluar sikit-sikit macam tu aje lah. Jumpa sekejap je. Pada bulan 5, period saya mula bermasalah teruk. Sehari kena 7 kali tukar pad. Letih sangat saya masa tu. Dah lah hari sekolah. Nak mengajar pun tak selesa.

Doktor pulak batalkan temujanji saya pada masa tu sebab dia ada kes, minggu seterusnya pun batal sebab dia cuti. Haih. Pada masa tu, kira sebulan saya tak jumpa doktor. Last-last saya pegi jugak bahagian emergency dan doktor kat situ bagi saya tarikh untuk jumpa gynae. Sebab teruk sangat. Dua hari lepas tu saya jumpa, period saya dah beransur kurang. Tapi bila scan, masih lagi tebal. Don't know why. Pada masa tu lah, doktor guna kaedah "pipelle" macam sedut darah yang still ada. Senak dia bukan main. Huuu.

Sampel darah tu doktor akan hantar ke lab untuk ujian. Nak tahu sama ada merbahaya or tak. Keputusan dia dalam dua minggu kemudian.

No comments: