Wednesday 1 October 2014

TTC 3 - Scan saiz telur and spotting punya hal


29 September saya jumpa Dr di Pusrawi, dah start guna GL saya. Masa datang, Dr review balik file saya dengan doc sebelum ni dan review hal-hal yang saya pernah buat sebelum ni. Kemudian, Dr nak check semula saiz telur.

Khamis lepas, saiz telur saya 13mm, hari ni selepas 4 hari dia dah start kempis. Dr ada cakap, maybe dia pecah hari Sabtu atau Ahad. Dr ada pesan supaya saya dan suami kerap BD.

Selain daripada tu, saya ada bagitahu Dr yang spotting saya ada since minggu lepas. Tapi tak banyak pun. Dr guna speculum untuk tengok kot kot ada discharge ke ape. Tak de ape pun. Pelik-pelik. Dr guna swab ambil sample dan bagi kat nurse untuk hantar lab kot ada infection.

So, pesanan Dr keraplah BD sebab period saya irregular, amalkan gaya hidup sihat, kurangkan berat badan. Heee. Next appointment, jumpa hari kedua period, hari tu lupa nak cakap kat Dr pasal vitamin untuk suami saya. Nanti nak cakap.

Lepas ni jugak, Dr akan buat HSG. Huuu. Untuk check tube sama ada tersumbat atau tak. Rawatan kesuburan sepenuhnya akan bermula November. Semoga Allah permudahkan. Aminnn~~

Itu saja untuk sekarang.

TVS, Consultation= RM 0.



No comments: