Sunday 30 August 2015

Random di hari cuti.


Hari ni saya bangun awal sikit. Awal sikit je. Tapi bangun awal pun, lepas solat saya just baring dan lepak. Dari semalam terasa nak lipat baju, tapi tak lipat-lipat jugak. 2 minggu ni sebelum basuh baju, saya akan lipat dulu baju yang dah kering. Dah setel lipat baru mula basuh baju. Takdelah terasa bebannya. Huahuahua.

 Kalau ikutkan, lipat baju suamilah yang paling senang. Lipat dua macam ni je. Senang nak pilih katanya. Ni tshirt nak pegi kedai bawah atau area-area rumah je. Tu dah senget-senget bukan salah saya ye. Hehehe.


Yang berkolar dan baju kerja hang je. Seluar keje pun hang. Suami pesen teratur, hanger nak kena sama, tersusun ikut tone warna. OCD la lebih kurang. Saya ni main sebat je.

Baju jalan pulak, suami lipat sendiri letak dalam satu box panjang. 


 
 Bilik ketiga. Peti ais kena letak dalam bilik sebab dapur kecik yang amat. Dalam bilik ni semua baju suami, baju saya dalam almari di bilik tidur kitorang. Sebab tak bercampur, saya rasa mudah pulak. Hihi.



Okay, maksudnya di sini, saya malas lipat baju saya lah sebenarnya hahahahaha. Jadi, apa yang nak disampaikan adalah, kami habiskan cuti merdeka kami kat rumah je. Sebab dalam masa yang sama nak jimat duit. Jimat tak jimat pun, makan kat luar tu tetap ada cuma kurang berjalan.


Okay, nak buat roti bakar jap. Daaaa~


No comments: