Thursday 16 July 2015

Second Trimester

Sedar tak sedar, hari ni genap 15 weeks kandungan saya. Alhamdulillah, loya dan muntah-muntah mula menjauh pergi. Sekarang tengah deal dengan keletihan. Keletihan bukan  sebab apa sangat, sebab badan makin membulat kot. Hihi. Selera makan pun dah mula bertambah. 

Selain dari membulat, sepanjang Ramadhan ni saya diuji dengan UTI (Urinary Tract Infections) :( Saya memang ada history dengan UTI sejak zaman sekolah rendah. Memang problem sedikit bila puasa. Bila puasa, badan kita akan kekurangan air. Untuk orang yang normal InshaAllah boleh tahan even kencing banyak kali. Untuk orang macam saya pula, bila kerap kencing di bulan  puasa lepas tu tak topup balik air, tu yang terjadinya infection di pundi kencing. Sakit abaq ang!







Takpelah, demi baby ibu sanggup hadapi apa jua dugaan. Lama dah tak scan ni. Last scan bulan 6 hari tu, next appointment untuk scan bulan 8 nanti. Sebenarnya terasa nak scan kat swasta tapi suami tahan saya hehehe. Sabar katanya. 


Tujelah buat masa sekarang. Saya beraya di rumah mentua dulu tahun ni. Nasib balik awal, takdelah kena hadap jem. Sebut pasal jem, untuk ttcians yang baru pregnant atau lepas hari subur,  jangan berani travel lagi tau. Kalau nak travel, lapik punggung dengan bantal atau kusyen masa dalam kereta tu. Ni 1st saya travel jauh sejak pregnant, KL-Ganu. Masa awal-awal dulu lagilah, keluar berjalan pun tak. Pergi dan balik kerja je. Bukan apa, kita tak tahu kondisi rahim dan baby kita macam mana. Apapun, sentiasa berdoa dan tawakkal pada Allah kerana Dia lah sebaik-baik pemberi pertolongan.


Selamat Hari Raya Aidilfitri :)

No comments: